سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - Tue 07 May 2024
  • لحظۀ تصادف امام‌جمعۀ شهر بلوک جیرفت/فیلم

  • حماس با طرح قطر و مصر برای آتش‌بس موافقت کرد

  • انتشار سند جدیدی که نشان می‌دهد، مادر نیکا شاکرمی حدس‌هایی درباره احتمال خودکشی دخترش می‌زده است+ عکس

  • از سوءاستفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید

  • زمان اعزام حجاج بیت الله الحرام مشخص شد

  • با توجه به حوادث غزه حج امسال حج برائت است / آنچه در غزه اتفاق می‌افتد در تاریخ می‌ماند

  • صفحات سلبریتی‌ها طرح نور مجازی می‌خواهد

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟+ عکس

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند

  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه

  • سناریو جنجال‌سازی برای شهرداری تهران+ عکس و فیلم

  • کار بچگانه ابراهیم هادی که عملیات را نجات داد

  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران سه بر صفر از آمریکا جلو است

  • جزییات سه پیشنهاد ارزی فعالان معدنی به دولت/ ارز را نیمایی می دهیم

  • تصمیمی که استقلال را نجات داد+ عکس

  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟+ عکس و فیلم

  • سال کشته‌سازی؛ «ترانه»ای که به «نیکا» ختم شد+ عکس و فیلم

  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس

  • حجاب‌استایل‌های ضدحجاب!

  • تمهیدات شورای نگهبان برای انتخابات الکترونیک/ آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 98814
    تاریخ انتشار: 09/تير/1397 - 13:35
    وعده های انجام نشده

    پایان تلخ "شاهکار" خودخوانده آخوندی/ ۱۰۹ هواپیمای هما پَرید

    حدود دو هفته پس از اعلام عدم‌تحویل هواپیماهای ایرباس به ایران‌ایر، کمپانی ATR نیز از توقف برنامه تحویل مابقی هواپیماهای سفارش ایران به‌دلیل تحریم آمریکا خبر داد. مدیرعامل هما نیمه ماه گذشته وعده تحویل ۸ فروند ATR را به این شرکت داده بود.

     پایان تلخ "شاهکار" خودخوانده آخوندی/ ۱۰۹ هواپیمای هما پَرید

    نیمه ماه گذشته مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه سفر به استرالیا با امیدواری خاصی از تحویل 11 فروند هواپیمای ایرباس و ATR تا پایان سال  2018 میلادی به ایران‌ایر خبر داد.

    فرزانه شرفبافی در حاشیه نشست انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) درباره تحویل هواپیماهای جدید به ایران ایر پس از خروج آمریکا از برجام گفته بود: انتظار داریم تا پایان سال جاری میلادی 8 فروند هواپیمای ATR و 3 فروند ایرباس تحویل ایران‌ایر شود.

    دو هفته بعد از این اظهارات خوشبینانه، گوئیلام فائوری، مدیر بخش هواپیماهای غیرنظامی شرکت ایرباس در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی، گفت: «هرچند هنوز منتظر جزئیات تحریم‌های جدید آمریکا هستیم، اما بعید است بتوانیم 97 هواپیمای باقیمانده از سفارش (ایران) را تحویل بدهیم».

    از سوی دیگر دیروز نیز کمپانی ATR اعلام کرد، ناگزیر است برنامه تحویل بقیه هواپیماهای سفارش ایران را به‌دلیل تحریم‌های جدید آمریکا متوقف کند و اگر نتواند از دولت آمریکا معافیت بگیرد، ناگزیر خواهد بود 12 فروند از این هواپیماها را مجدداً طبقه‌بندی کند.

    کریستین شرر، مدیرعامل شرکت ای‌تی‌آر در این باره گفته است: در سال 2018، هدفگذاری تحویل هواپیماها ممکن است از تحریم‌های ایران تأثیر بپذیرد. از 80 فروند هواپیمایی که قرار است در سال 2018 تحویل دهیم، 12 فروند مربوط به ایران است که تعداد زیادی است».

    وی افزود: ایرانی‌ها می‌خواهند هواپیماها را تحویل بگیرند، اما «ای‌تی‌آر هیچ گونه ریسکی مبنی بر قرار گرفتن سهامدارانش یعنی لئوناردو و ایرباس در فهرست تحریم‌های آمریکا را نخواهد پذیرفت. 2 فروند از هواپیماهای ایران قبلاً تکمیل و 4 فروند دیگر نیز ساخته شده است، ضمن این‌که 6 فروند در حال مونتاژ است و برای پرواز در مناطق کوهستانی ایران مناسب‌سازی شده، از این رو طبقه‌بندی مجدد این هواپیماها دشوار خواهد بود.

    وزیر راه و شهرسازی اواخر سال 94 در واکنش به انتقاد برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص خرید تعداد زیادی هواپیما و هشدار نسبت به بدعهدی آمریکایی‌ها، امضای قرارداد خرید 120 فروند هواپیمای ایرباس و ATR را یک "شاهکار" خوانده بود، شاهکاری که در کمتر از سه سال تبدیل به یک پایان تلخ دچار شد.

    منبع : تسنیم

    مرتبط ها
    نظرات بینندگان
    نظرات شما